چهارشنبه 28 مهر 1400
  • إِن جَاءَکُمْ فَاسِقٌ بِنَبَإٍ فَتَبَیَّنُوا» (حجرات/6) اگر یک فاسق خبری آورد، تحقیق کنید.
کد خبر : 6712 1400/03/01 23:10 چاپ خبر

مهندس محمد رضا متولیان کارشناس صاحب نظر امور شهری:

چشم امید ساری به تحولات ترافیکی

 مهندس متولیان تصریح کرد: اگر نگاهی به پروژه های بزرگ عمرانی شهر ساری همچون میانگذر شمالی ، زیرگذر بلوار داراب، زیرگذر میدان فرح آباد، پل ولیعصر و غدیر، بازگشایی خیابان های ارتباطی فرهنگ به سعدی، جام جم به خیابان دولت و بسیاری از طرح های دیگر عمرانی بیندازیم پرواضح قابل درک است که غالب اصلی این پروژه ها در عمران و آبادانی شهر ساری، هدف روان سازی ترافیک شهری را دنبال کرده است.



 به گزارش شمال تایم، ترافیک امروزه در کشورمان به خصوص شهرهای بزرگ و مراکز استانها با زندگی روزمره شهروندان عجین و یکی از مسائل مهم و پیچیده، مدیریت شهری است؛نقض قوانین راهنمایی و رانندگی، عدم جامعه پذیری الگوهای رفتاری ترافیکی،عدم نظارت و کنترل اجتماعی بر کردارهای ترافیکی، نبودن فرهنگ صحیح رانندگی و  فرهنگ عابرین پیاده، ضعف دستگاه های اجرایی، مشخص نبودن مدیریت اجرایی ترافیک ( عدم متولی) و... همگی نشانگر این است که این معضل اجتماعی و شهری در جامعه بعضاً خسارات فراوانی مادی و معنوی را به همراه دارد.

 

مهندس محمد رضا متولیان یکی از کارشناسان صاحب نظر در امر مدیریت شهری در جمع تعدادی از فعالان اجتماعی و مهندسان شهر ساری گفت: دانش شهرسازي به طرق مختلف از جمله اعمال سياست ها و خط مشي ها ، تدوين ضوابط اجرائي و عملياتي انواع مختلف طرح هاي با مقياس ملي توانسته در ترافيک و حمل و نقل شهري نقش کاراء و موثر داشته باشد که این مهم در سیاست های مدیریتی شهر ساری طی سال های اخیر به خوبی اعمال شده و مسیر مترقی آن با جدیت دنبال می شود.

 

وی افزود: باید توجه داشت که بافت شهرساری قدیمی و خیابان های احداثی آن شاید جوابگوی نیازهای ترافیک مردم نباشد اما شهرداری ساری و سازمان حمل و نقل ترافیک در چند سال اخیر توانسته با اقدامات قابل توجه مخصوصاً در بحث فرهنگ و عمرانی ، تا به طور نسبی این معضل لجام گسیخته را کنترل نماید.

 

مهندس متولیان تصریح کرد: اگر نگاهی به پروژه های بزرگ عمرانی شهر ساری همچون میانگذر شمالی ، زیرگذر بلوار داراب، زیرگذر میدان فرح آباد، پل ولیعصر و غدیر، بازگشایی خیابان های ارتباطی فرهنگ به سعدی، جام جم به خیابان دولت و بسیاری از طرح های دیگر عمرانی بیندازیم پرواضح قابل درک است که غالب اصلی این پروژه ها در عمران و آبادانی شهر ساری، هدف روان سازی ترافیک شهری را دنبال کرده است.

 

 

وی در جمع کارشناسان امر یادآور شد: شهر ساری به دلیل اینکه مرکز استان به شمار می رود و هر روز پذیرای مراجعین استانی و همچنین استقرار بسیاری از ادارات کل استانی در این شهر، تردد غیرمعمولی را تجربه می کند و متأسفانه مسئولین مازندرانی علیرغم دریافت خدمات متعدد از شهرداری ساری، اما لااقل در بحث حل ترافیک این شهر که بخشی از آن زائده فعالیت های اداری آنهاست، هیچ اقدام موثری را معمول نداشته اند.

 

متولیان گفت: برنامه های فرهنگی سازمان حمل و نقل ترافیک شهرداری ساری طی این مدت در بحث فرهنگ سازی مردم این شهر قابل توجه بوده و امروز ضمن شناسایی نقاط آسیب پذیر شهر در حوزه ترافیک، شاهد ترسیم یک طراحی ترافیکی منسجم باشیم که تعامل با اداره راهنمایی و رانندگی در پروژه سیستم مکانیزه کنترل ترافیکی مصداقی از این موضوع است.

 

مهندس متولیان اعتقاد دارد پیگیری مسئولین شهر ساری در اجرای پروژه شهرک اداری خارج از بافت مرکزی شهر،ادامه روند پروژه های عمرانی با محوریت گسترش راههای ارتباطی درون شهری ، تجمیع مراکز درمانی و پزشکی در یک مکان که قابلیت استفاده مردم از پارکینگ را دارا باشد در کنار افزایش تعداد پارکینگ های درون شهری می تواند بخشی دیگر از راهکارهای کاهش ترافیک شهر ساری باشد در این بین احداث شهرک اداری مجتمع، با توجه به مرکزیت ساری در مازندران، می تواند میراث ماندگار مدیریت شهری در حل این معضل سی ساله باشد...

 

باید پذیرفت عدم توفیق مدیران در حل مشکل ترافیک چالش اتلاف زمان،  انرژی، هزینه روانی، بهداشت و درمان را در پی دارد و بی شک هیچ مجموعه مدیری از رویارویی با آن استقبال نخواهد کرد...


کلمات کلیدی : -

مشاهده نظرات - 0 نظر
ارسال نظر برای این مطلب
نام ایمیل
عنوان نظر
متن نظر

کد امنیتی زیر را وارد کنید

نظرات ارسال شده برای این مطلب